Subiekt „nie pamięta” danych logowania do SQL DB.

Po ostatnim wgrywaniu patch-ów do systemu operacyjnego, użytkownicy nie posiadający uprawnień administratora nie mogli uruchomić żadnego podmiotu.

Podczas uruchamiania Subiekta GT pojawiało się takie oto okno logowania do serwera SQL:

subiekt_złe_dane_do_logowania

Program nie pobierał danych z pliku z parametrami uruchomieni-owymi znajdującymi się w pliku subiekt.xml.

Zamiast tego wyświetlał nazwę serwera VPS\SQLEXPRESS.

Poprawne parametry znajdowały się w tym pliku co sprawdzałem kilkakrotnie 🙂

Ponowne podawanie danych i ich zapisywanie za pomocą „Programu Serwisowego” nie przynosiło żadnego pozytywnego efektu.

Po małym „olśnieniu” zajrzałem do folderu zawierającego uw plik subiekt.xml i zauważyłem, że tylko przy ikonie tego pliku jest małą pomarańczowa kłódka …

Po updacie Windows albo Subiekt (chyba tego samego dnia rano wgrywałem patch-a również do subiekta 😉 ) zmienił uprawnienia bezpieczeństwa na pliku subiekt.xml na: tylko dla Administratorów.

W taki przypadku wystarczy nadać uprawnienia odpowiednim użytkownikom lub grupą na pliku subiekt.xml. Ja nadałem uprawnienia „odczyt i wykonywanie” oraz „odczyt” grupie „użytkownicy pulpitu zdalnego” (zdjęcie poniżej).

działąjące_uprawnienia_subiekt_xml

Po zmianie uprawnień kłódka zniknęła 🙂

pliki_xml_subiekt_startowe

I użytkownicy już nie narzekają że nie mogą się dostać do Subiekta 😉